Τα €390 άγγιζε η ετήσια ατομική κατανάλωση κρέατος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Έρευνας Οικογενειακών Προϋπολογισμών που διεξήγαγε η ΕΛΣΤΑΤ, με μέσο όγκο τα 50 κιλά κατά κεφαλήν. Από αυτά, τα περίπου €140, δηλαδή ποσοστό ύψους 35,9%, κατευθύνονται στην υποκατηγορία του κοτόπουλου. Στην τελευταία πενταετία παρατηρείται ξεκάθαρη τάση μείωσης κατανάλωσης σε όλα τα είδη κρέατος, με μοναδική εξαίρεση τα πουλερικά. Τα παρασκευάσματα κρέατος κερδίζουν αργά αλλά σταθερά μερίδια στη συνολική «πίτα». Σε σχέση με το 2009, που ήταν η πρώτη χρονιά όπου διαταράχθηκαν τα εισοδήματα και η αγοραστική δύναμη του ελληνικού καταναλωτικού κοινού, η κατανάλωση βόειου κρέατος μειώθηκε -στη διάρκεια 14 ετών- κατά 41,3%, πρώτη από όλες, κάτι όμως που έχει λογική βάσει της μεγάλης διάχυσης του βόειου κρέατος στις διατροφικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού εντός Ελλάδος.
Η δυναμική των κρεατοσκευασμάτων
Μεταξύ 2009 και 2023, η κατανάλωση αλλαντικών περιορίστηκε κατά 36,6%, η κατανάλωση αιγοπρόβειου κρέατος κατά 28,7%, παρά την περσινή άνοδο που αποτίμησε η ΕΛΣΤΑΤ, αλλά και η κατανάλωση χοιρινού κρέατος, κατά 18,2%. Η κατανάλωση κρεατοσκευασμάτων διπλασιάστηκε και η κατανάλωση πουλερικών αυξήθηκε κατά 7,2%. Η συνολική μέση μηνιαία κατανάλωση κρέατος και προϊόντων κρέατος το 2023 εμφανίστηκε μειωμένη κατά 2,4 κιλά, σε σχέση με το 2009. Από τους υπολογισμούς εξαιρείται η κατανάλωση στην εστία-ση. Το 2023, για πρώτη φορά μετά το 2000, η συνολική κατανάλωση κρέατος στη λιανική έπεσε κάτω από 500.000 τόνους ετησίως. Μεταξύ 2004 και 2008 βρισκόταν σταθερά πάνω από 550.000 τόνους και το 2009 σχεδόν άγγιξε τους 600.000 τόνους. Ωστόσο, η αύξηση των τιμών του κρέατος κατά την περσινή χρονιά ανέβασε τη συνολική δαπάνη στα 3,91 δισ. ευρώ, ήτοι στο 94,2%, από τη χρονιά-ρεκόρ στην κατανάλωση, δηλαδή το 2009, όταν είχαν δαπανηθεί συνολικά 4,15 δισ. ευρώ για τη κατανάλωση κρέατος εντός Ελλάδος στη λιανική. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων (ΙΜΕ) της ΓΣΕ-ΒΕΕ, το 60% έως 65% του ελληνικού καταναλωτικού κοινού εξακολουθεί να εμπιστεύεται τα κρεοπωλεία, αν και παρατηρεί αύξηση των τιμών σε αυτά. Ο λόγος είναι η προσωπική σχέση που εξακολουθεί να επιθυμεί ο καταναλωτής με τον τελικό πωλητή, εν προκειμένω τον κρεοπώλη.
50
προηγούμενη ανάρτηση