Μειώθηκε η κατανάλωση σε όλα τα κρέατα μεταξύ 2017 και 2024

• Σύμφωνα με μελέτη του κλάδου προϊόντων κρέατος που εκπόνησε η Netrino για λογαριασμό του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Επεξεργασίας Επεξεργασίας Κρέατος(ΣΕΒΕΚ)

από Thessaliki Gi
13 views

Μείωση στην κατανάλωση όλων των προϊόντων κρέατος στην Ελλάδα, υπήρξε το χρονικό διάστημα 2017 – 2024, σύμφωνα με μελέτη του κλάδου η οποία διενεργήθηκε από την Netrino για λογαριασμό του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Επεξεργασίας Επεξεργασίας Κρέατος (ΣΕΒΕΚ) και που παρουσιάστηκε  στις 12 Οκτωβρίου 2024, στο 2ο Συνέδριο του ΣΕΒΕΚ στα Ιωάννινα, καταδεικνύοντας ίδια τάση, με μικρότερη έντασης πλην αρνίσιου κρέατος και στο σύνολο των χωρών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Πιο αναλυτικά:

  • η κατανάλωση αρνιού στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 21,18%, στη μεγαλύτερη πτώση, όπως και στην ΕΕ (25,81%).
  • ακολουθεί το μοσχαρίσιο κρέας κατά 20,84% και 11,89% στην ΕΕ.
  • η κατανάλωση χοιρινού μειώνεται κατά 9,89% στην Ελλάδα και κατά 7,72% στην ΕΕ,
  • η κατανάλωση πουλερικών κατά 1,49% στη χώρα μας και μόλις κατά 0,17% στην ΕΕ.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Netrino βάσει στοιχείων Eurostat, η συμμετοχή του αρνίσιου κρέατος το 2024 στο μέσο καλάθι ελληνικού νοικοκυριού διαμορφώνεται μόλις στο 3,2%, διαρκώς πτωτικά από το 2017 και σε μικρή ανάκαμψη μόνο από το 2023, όταν είχε υποχωρήσει περαιτέρω, στο 2,8%.

Στην Ευρώπη, η ίδια κατανάλωση έχει σχεδόν «εξαϋλωθεί»: 0,7%. Στην Ελλάδα διατηρείται ψηλά η κατανάλωση μοσχαρίσιου κρέατος (13,3% του καλαθιού) και ακολουθούν τα πουλερικά (7,3%). Στο επεξεργασμένο κρέας, το ποσοστό συμμετοχής στο καλάθι ανεβαίνει στο 16,4% στην ΕΕ.

Στην Ελλάδα βρίσκεται στο 5,1%. Το 3,5% αφορά αποξηραμένο, αλατισμένο ή καπνιστό κρέας και το 1,6% λοιπά κρεατοπαρασκευάσματα. Η κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος στη χώρα μας ισούται με μόλις το 38,35% σε μοσχαρίσιο νωπό κρέας.

Ως σχετικά νέα κατηγορία, οι πωλήσεις λοιπών κρεατοσκευασμάτων εμφανίζουν «εκρηκτική» αύξηση, κατά 122,22%, μεταξύ 2017 και 2024, έναντι 1,67% στην ΕΕ.

Αντίστοιχα, σε αποξηραμένο, αλατισμένο ή καπνιστό κρέας, έχει παρουσιαστεί κάμψη κατανάλωσης μεταξύ 2017 και 2024 κατά 14,6%. Κοινοτικά, η συμμετοχή του κρέατος στο μέσο ελληνικό καλάθι βρίσκεται στη 18η θέση για το κρέας, στην 27η θέση για αποξηραμένο, αλατισμένο ή καπνιστό και στην 24η θέση για τα άλλα παρασκευάσματα κρέατος.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η συνολική μέση μηνιαία δαπάνη σε προϊόντα κρέατος στην Ελλάδα βρισκόταν το 2022 στα €29,06, με διαφορά μόλις €6,57 το μήνα μεταξύ χαμηλότερων (έως €750/μήνα) και υψηλότερων (άνω των €3.500/μήνα) εισοδημάτων.

Τη μερίδα του λέοντος στο spending κέρδιζαν σε όλες τις εισοδηματικές υποκατηγορίες τα αλλαντικά και τα αλίπαστα κρέατα. Με γεωγραφικά κριτήρια, η μεγαλύτερη κατανάλωση κρέατος συνολικά, γίνεται στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.

Food Reporter

Κ. Παλαμά 4
Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

info@thessalikigi.gr

2413 019621

690 7662544

Ιστοσελίδα αγροτικού ενδιαφέροντος, με ειδήσεις, ρεπορτάζ, αναλύσεις, για τους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής, από την καρδιά του Θεσσαλικού κάμπου και για όλη την Ελλάδα!

Ιστοσελίδα αγροτικού ενδιαφέροντος, με ειδήσεις, ρεπορτάζ, αναλύσεις, για τους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής, από την καρδιά του Θεσσαλικού κάμπου και για όλη την Ελλάδα!

Κ. Παλαμά 4
Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

info@thessalikigi.gr

2413 019621

690 7662544

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Εταιρεία: Αθανασιάδη-Χαρχαντή Χαραλαμπία

Νομική μορφή: Ατομική επιχείρηση

Διακριτικός τίτλος: Thessalikigi.gr site-tv-radio

Τίτλος: Thessalikigi.gr

Έδρα: Κ. Παλαμά 4 Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

ΑΦΜ: 178527998

ΔΟΥ: Λάρισας

Τηλ. 2413019621 – 6907662544

e mail: info@thessalikigi.gr

Αρ.ΓΕΜΗ: 179409640000

Δικαιούχος του Domain name Thessalikigi.gr: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Νόμιμος εκπρόσωπος: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Διευθυντής/Διαχειριστής: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Διευθυντής σύνταξης: Χρήστος Αθανασιάδης

Η σελίδα είναι πλήρως συμμορφωμένη με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018,
σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L63).