Οδηγός εξαγωγών και τα πρώτα βήματα στην παγκόσμια αγορά

από Thessaliki Gi
11 views

Οι εξαγωγές αποτελούν ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης, καθώς ανοίγουν την πόρτα σε νέες αγορές και δυνατότητες. Όμως, η διαδικασία εξαγωγής δεν είναι απλή, ειδικά για αρχάριους. Από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες μέχρι τη στρατηγική επιλογή των αγορών και τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ο κάθε νέος εξαγωγέας πρέπει να είναι προετοιμασμένος να ακολουθήσει ένα καλά οργανωμένο σχέδιο. Στον οδηγό αυτό, θα αναλύσουμε βήμα προς βήμα τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσεις αν θέλεις να ξεκινήσετε τη δική σας εξαγωγική δραστηριότητα.

  1. Προετοιμασία της εταιρείας και του προϊόντος

Πριν προχωρήσετε σε οποιαδήποτε κίνηση, είναι σημαντικό να αξιολογήσετε αν η εταιρεία σας και τα προϊόν σας είναι έτοιμα για εξαγωγή.

Αυτό περιλαμβάνει:

Επιχειρηματική ικανότητα: Η εταιρεία σας πρέπει να έχει τη δυνατότητα να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις παραγωγής, διαχείρισης και αποστολής που συνεπάγονται οι εξαγωγές.

Προσαρμογή προϊόντος: Εξετάστε αν το προϊόν σας χρειάζεται προσαρμογές για να είναι συμβατό με τους κανονισμούς και τις απαιτήσεις των ξένων αγορών, όπως π.χ. αλλαγές στη συσκευασία, στις ετικέτες ή στη σύνθεση.

  1. Έρευνα αγοράς

Ο εντοπισμός της κατάλληλης αγοράς είναι το επόμενο κρίσιμο βήμα. Για να γίνει αυτό:

Έρευνα στόχων: Προσδιορίστε ποιες αγορές έχουν ζήτηση για το προϊόν σας. Χρησιμοποιείστε εργαλεία όπως οι στατιστικές εξαγωγών, οι εμπορικές εκθέσεις και οι αναλύσεις αγοράς.

Ανταγωνισμός: Αναγνωρίστε τους ανταγωνιστές σας στις ξένες αγορές. Κατανοείστε τη δομή των τιμών, την ποιότητα των προϊόντων τους και τις εμπορικές τους στρατηγικές.

Προσαρμοστικότητα: Βεβαιωθείτε ότι το προϊόν σας μπορεί να ανταγωνιστεί σε ποιότητα και τιμή στις συγκεκριμένες αγορές που στοχεύεις.

  1. Δημιουργία στρατηγικής εξαγωγής

 Η δημιουργία μιας εξαγωγικής στρατηγικής θα σας δώσει σαφή κατεύθυνση και θα σε βοηθήσει να αποφύγετε λάθη.

Οι βασικοί πυλώνες της στρατηγικής σου πρέπει να είναι:

Τρόπος εισόδου στην αγορά: Μπορείτε να εισέλθετε σε μια αγορά απευθείας, δημιουργώντας επαφές με διανομείς, ή μέσω ενδιάμεσων, όπως πράκτορες και εισαγωγείς.

Τρόπος προώθησης: Σκεφθείτε πώς θα προωθήσετε το προϊόν σος στη νέα αγορά. Θα βασιστείτε σε τοπικά δίκτυα πωλήσεων, ή θα δημιουργήσετε τη δική σας διαφημιστική στρατηγική;

Αντιμετώπιση εμποδίων: Κάθε αγορά έχει δικούς της κανόνες και περιορισμούς. Προετοιμαστείτε να αντιμετωπίσετε προκλήσεις όπως οι δασμοί, οι περιορισμοί στις εισαγωγές και οι κανονισμοί ποιότητας.

odigos eksagogon • Οδηγός εξαγωγών και τα πρώτα βήματα στην παγκόσμια αγορά • Thessaliki Gi Τα Νέα της Θεσσαλικής Γης
  1. Διαδικασίες και δικαιολογητικά

Το πιο γραφειοκρατικό κομμάτι της εξαγωγικής διαδικασίας είναι η διαχείριση των δικαιολογητικών και των αδειών.

Αναλυτικά, πρέπει να γνωρίζετε τα εξής:

Άδεια εξαγωγής: Για να ξεκινήσετε την εξαγωγή προϊόντων, πρέπει να εξασφαλίσετε την απαραίτητη άδεια εξαγωγής από τις αρμόδιες αρχές.

Τελωνειακά έγγραφα: Η τελωνειακή διαδικασία απαιτεί συγκεκριμένα έγγραφα όπως το εμπορικό τιμολόγιο, το πιστοποιητικό προέλευσης, τη φορτωτική (Bill of Lading) και τη δήλωση εξαγωγής.

Πιστοποιήσεις προϊόντων: Ορισμένες αγορές απαιτούν ειδικές πιστοποιήσεις για την ασφάλεια και την ποιότητα των προϊόντων, όπως π.χ. πιστοποιήσεις από οργανισμούς όπως η CE για την Ευρωπαϊκή Ένωση.

  1. Διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας (Logistics)

Μόλις εξασφαλίσετε τα δικαιολογητικά και τις άδειες, το επόμενο βήμα είναι να οργανώσετε τη μεταφορά των προϊόντων σας:

• Επιλογή μεταφορικού μέσου: Ανάλογα με το είδος και τον όγκο των προϊόντων σας, μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε θαλάσσια, αεροπορική ή οδική μεταφορά.

Ασφάλιση προϊόντων: Η εξαγωγή προϊόντων εμπεριέχει κίνδυνο απώλειας ή φθοράς κατά τη μεταφορά. Η ασφάλιση των εμπορευμάτων είναι απαραίτητη για να προστατεύσετε την επένδυσή σας

Αποθήκευση: Σκεφθείτε πώς θα αποθηκεύσεις τα προϊόντα σας στις ξένες αγορές μέχρι να φτάσουν στους τελικούς πελάτες. Συνεργαστείτε με τοπικούς διανομείς ή πρακτορεία για να διασφαλίσετε ότι τα προϊόντα σας θα φτάσουν στον προορισμό τους στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

  1. Χρηματοδότηση και εξαγωγικές διευκολύνσεις

Η εξαγωγική δραστηριότητα μπορεί να είναι δαπανηρή, γι’ αυτό είναι σημαντικό να εξετάσετε τις επιλογές χρηματοδότησης που έχετε:

Τραπεζικές διευκολύνσεις: Εξετάστε τη δυνατότητα να λάβετε δάνεια ή εγγυήσεις από τράπεζες που ειδικεύονται στη χρηματοδότηση εξαγωγών. Πολλές τράπεζες προσφέρουν λύσεις για την κάλυψη του κόστους παραγωγής και μεταφοράς.

Εξαγωγικές διευκολύνσεις: Υπάρχουν προγράμματα από κυβερνητικούς και ιδιωτικούς φορείς που διευκολύνουν τη χρηματοδότηση εξαγωγών, παρέχοντας κεφάλαια κίνησης, ασφάλιση εξαγωγών ή ακόμη και συμβουλευτική υποστήριξη.

Εγγυήσεις πληρωμής: Εξασφαλίστε ότι θα λάβετε τα χρήματά σας μέσω ασφαλών τρόπων πληρωμής όπως οι πιστώσεις ή οι επιταγές που διασφαλίζουν την πληρωμή μόλις παραληφθούν τα εμπορεύματα.

  1. Διαχείριση σχέσεων με πελάτες και διανομείς

Μια επιτυχημένη εξαγωγική δραστηριότητα δεν τελειώνει με την αποστολή του προϊόντος. Πρέπει να διατηρήσετε ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες και τους διανομείς σας:

Επικοινωνία: Η καλή επικοινωνία με τους συνεργάτες και τους διανομείς στις ξένες αγορές είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας. Προσπαθήστε να διατηρήσετε συχνή επικοινωνία για να παρακολουθείτε την πορεία των προϊόντων σας.

Υποστήριξη μετά την πώληση: Οι εξαγωγές δεν τελειώνουν όταν τα προϊόντα φτάσουν στον προορισμό τους. Βεβαιωθείτε ότι παρέχετε την κατάλληλη υποστήριξη μετά την πώληση, όπως την εξυπηρέτηση πελατών, τη διαχείριση επιστροφών και την επίλυση προβλημάτων.

  1. Νομικά ζητήματα και συμμόρφωση

Η εξαγωγική δραστηριότητα απαιτεί συμμόρφωση με διεθνείς κανονισμούς και νομικά πλαίσια:

Εμπορικές συμφωνίες: Ενημερωθείτε για τις εμπορικές συμφωνίες μεταξύ της χώρας σας και της αγοράς στην οποία θέλετε να εξάγετε. Αυτές οι συμφωνίες μπορεί να επηρεάσουν τους δασμούς και άλλες απαιτήσεις.

Διανοητική ιδιοκτησία: Προστατεύστε τα πνευματικά δικαιώματα των προϊόντων σας στις ξένες αγορές. Αν η επωνυμία σας ή τα προϊόντα σας προστατεύονται από πατέντες ή σήματα, πρέπει να εξασφαλίσεις ότι τα δικαιώματα αυτά ισχύουν και στις νέες αγορές.

  1. Παρακολούθηση και αξιολόγηση

Μετά την πρώτη εξαγωγή σας, θα πρέπει να παρακολουθείτε την απόδοση και να προσαρμόζετε τη στρατηγική σας ανάλογα με τις συνθήκες:

Αξιολόγηση αποτελεσμάτων: Μελέτησε την απόδοση των προϊόντων σας στις ξένες αγορές και εξετάστε αν χρειάζονται αλλαγές στη στρατηγική ή στις διαδικασίες σας.

Προσαρμογή στρατηγικής: Η εξαγωγική δραστηριότητα απαιτεί συνεχή προσαρμογή. Αντιμετωπίστε τα προβλήματα που θα προκύψουν και προετοιμαστείτε για τυχόν αλλαγές στη ζήτηση ή στον ανταγωνισμό. Η εξαγωγή δεν είναι μια απλή διαδικασία, όμως με σωστή προετοιμασία και στρατηγική, μπορείτε να πετύχεις στην παγκόσμια αγορά. Η επιτυχία στις εξαγωγές απαιτεί υπομονή, επιμονή και συνεχή παρακολούθηση, αλλά τα οφέλη είναι τεράστια για την επιχείρησή σας και την ανάπτυξή της.

Πηγή: export.gr

Κ. Παλαμά 4
Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

info@thessalikigi.gr

2413 019621

690 7662544

Ιστοσελίδα αγροτικού ενδιαφέροντος, με ειδήσεις, ρεπορτάζ, αναλύσεις, για τους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής, από την καρδιά του Θεσσαλικού κάμπου και για όλη την Ελλάδα!

Ιστοσελίδα αγροτικού ενδιαφέροντος, με ειδήσεις, ρεπορτάζ, αναλύσεις, για τους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής, από την καρδιά του Θεσσαλικού κάμπου και για όλη την Ελλάδα!

Κ. Παλαμά 4
Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

info@thessalikigi.gr

2413 019621

690 7662544

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Εταιρεία: Αθανασιάδη-Χαρχαντή Χαραλαμπία

Νομική μορφή: Ατομική επιχείρηση

Διακριτικός τίτλος: Thessalikigi.gr site-tv-radio

Τίτλος: Thessalikigi.gr

Έδρα: Κ. Παλαμά 4 Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

ΑΦΜ: 178527998

ΔΟΥ: Λάρισας

Τηλ. 2413019621 – 6907662544

e mail: info@thessalikigi.gr

Αρ.ΓΕΜΗ: 179409640000

Δικαιούχος του Domain name Thessalikigi.gr: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Νόμιμος εκπρόσωπος: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Διευθυντής/Διαχειριστής: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Διευθυντής σύνταξης: Χρήστος Αθανασιάδης

Η σελίδα είναι πλήρως συμμορφωμένη με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018,
σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L63).