Οι προοπτικές των ελληνικών κρασιών στη Βραζιλία

από Thessaliki Gi
  • Του Χρήστου Αθανασιάδη

Όπως αναφέρεται σε έρευνα αγοράς για τον κλάδο του κρασιού στη Βραζιλία, που εκπόνησε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Αγίου Παύλου της πρεσβείας μας  στην Μπραζίλια, τα ελληνικά κρασιά στη Βραζιλία καταλαμβάνουν μια μικρή αλλά αναπτυσσόμενη θέση στην αγορά, καθώς οι Βραζιλιάνοι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο μοναδικές γεύσεις και ποικιλίες από διεθνείς περιοχές.

Τα περισσότερα ελληνικά κρασιά που εισάγονται στη Βραζιλία προέρχονται από γνωστές οινοπαραγωγικές περιοχές, όπως: 

  • η Σαντορίνη (Ασύρτικο)
  • η Νεμέα (Αγιωργίτικο)
  •  η Μακεδονία (Ξινόμαυρο)
  •  η Πελοπόννησος (Μοσχοφίλερο, Ροδίτης)

Παρά τις σημαντικές της δυσκολίες, η βραζιλιανή αγορά μπορεί να προσφέρει καλές ευκαιρίες στις ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες κρασιού.  Το κρασί αποτελεί πλέον ένα διαδεδομένο προϊόν που έχει καταστεί μέρος του τρόπου ζωής των Βραζιλιάνων. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος, με τις χιλιανές, αργεντίνικες και πορτογαλικές εξαγωγικές εταιρίες να απολαμβάνουν ένα πλεονέκτημα που τους επιτρέπει να διατηρούν δεσπόζουσα θέση στην αγορά κρασιού, ενώ και τα μεγέθη των βασικών ανταγωνιστών είναι σαφώς διαφορετικά από αυτά της μέσης ελληνικής εξαγωγικής επιχείρησης.

Το δε μέγεθος της βραζιλιανής αγοράς είναι τέτοιο, που μικροί, μεμονωμένοι εξαγωγείς ίσως δεν έχουν την καλύτερη δυνατή προοπτική, εκτός αν το προϊόν τους απευθύνεται σε ένα εξειδικευμένο τμήμα της αγοράς και είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν σημαντικά στην προώθησή του, ώστε να πείσουν για την ιδιαιτερότητά του τις ειδικές ομάδες ενδιαφέροντος στις οποίες απευθύνονται.

Για προϊόντα κατανάλωσης όπως το κρασί, καλύτερα αποτελέσματα θα μπορούσε πιθανά να φέρει κάποια συλλογική προσπάθεια, που θα δημιουργούσε το κρίσιμο μέγεθος στους συμμετέχοντες εξαγωγείς, ώστε να μπορέσουν να επιτύχουν μεγαλύτερη κάλυψη, ανταγωνιστικές τιμές, σταθερή προσφορά και περιορισμό του κόστους διαχείρισης της εξαγωγικής προσπάθειας. Ενδεχόμενη σύμπραξη εξαγωγέων θα σήμαινε ακόμα δυνατότητα προσφοράς ανταγωνιστικότερων τιμών, όπως και επιμερισμού του κόστους προβολής και παρακολούθησης της διακίνησης των προϊόντων τους στη Βραζιλία, ενέργειες απαραίτητες για την εξασφάλιση αναγνωρισιμότητας και για την καθιέρωσή τους στην τοπική αγορά.

red wines social • Οι προοπτικές των ελληνικών κρασιών στη Βραζιλία • ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΓΗ Τα Νέα της Θεσσαλικής Γης

Τέλος επισημαίνονται εκ νέου, οι ευκαιρίες που παρουσιάζει η τοπική αγορά για εισαγωγές αφρώδους οίνου. Τα βασικά χαρακτηριστικά της διανομής των ελληνικών κρασιών σε Βραζιλία καθώς και οι κυριότερες προκλήσεις είναι:

Διανομή και Εμπόριο 

Εξειδικευμένες εισαγωγικές εταιρείες:

Μικρότερες εταιρείες εισαγωγής εστιάζουν σε premium ελληνικά κρασιά, τα οποία διατίθενται σε εξειδικευμένα καταστήματα και εστιατόρια. 

Σούπερ μάρκετ και καταστήματα κρασιού: Τα ελληνικά κρασιά είναι λιγότερο διαδεδομένα στα μεγάλα σούπερ μάρκετ, αλλά βρίσκονται κυρίως σε εξειδικευμένα καταστήματα. 

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Ορισμένες πλατφόρμες προσφέρουν ελληνικά κρασιά, κυρίως σε μεγαλύτερες πόλεις όπως το Σάο Πάολο και το Ρίο ντε Τζανέιρο.

Ενδιαφέρον και Κατανάλωση 

Αυξανόμενο ενδιαφέρον: Η εξωτική ταυτότητα των ελληνικώ κρασιών προσελκύει καταναλωτές που αναζητούν κάτι διαφορετικό.  Ταιριάσματα με τη βραζιλιάνικη κουζίνα: Το Ασύρτικο και το Μοσχοφίλερο συνδυάζονται εξαιρετικά με θαλασσινά και πιάτα με βάση το ρύζι, που είναι δημοφιλή στη Βραζιλία. 

Premium επιλογές: Τα ελληνικά κρασιά τοποθετούνται συχνά στην premium κατηγορία λόγω του κόστους εισαγωγής και της υψηλής ποιότητάς τους.

Προκλήσεις 

Περιορισμένη αναγνωσιμότητα: Τα ελληνικά κρασιά δεν είναι ακόμα ευρέως γνωστά στη Βραζιλία, κάτι που δυσκολεύει την προώθηση. 

Υψηλό κόστος εισαγωγής: Οι δασμοί και οι φόροι ανεβάζουν τις τιμές, καθιστώντας τα ελληνικά κρασιά πιο ακριβά σε σχέση με τα τοπικά ή άλλα εισαγόμενα. 

Ανταγωνισμός: Οι βραζιλιάνικοι καταναλωτές προτιμούν κρασιά από πιο δημοφιλείς χώρες, όπως η Χιλή, η Αργεντινή και η Πορτογαλία.

Μελλοντικές Ευκαιρίες

Προώθηση μέσω γαστρονομικών εκδηλώσεων: Η σύνδεση των ελληνικών κρασιών με την ελληνική κουζίνα μπορεί να ενισχύσει τη ζήτησή τους.

 Διανομή σε premium χώρους: Εστιατόρια και ξενοδοχεία υψηλής κατηγορίας είναι καλοί δίαυλοι προώθησης. 

Εκπαίδευση του κοινού: Γευσιγνωσίες και σεμινάρια μπορούν να αυξήσουν την κατανόηση και την αποδοχή των ελληνικών ποικιλιών. 

Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις: ProWine São Paolo, που διοργανώνεται κάθε Οκτώβριο

Κ. Παλαμά 4
Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

info@thessalikigi.gr

2413 019621

690 7662544

Ιστοσελίδα αγροτικού ενδιαφέροντος, με ειδήσεις, ρεπορτάζ, αναλύσεις, για τους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής, από την καρδιά του Θεσσαλικού κάμπου και για όλη την Ελλάδα!

Ιστοσελίδα αγροτικού ενδιαφέροντος, με ειδήσεις, ρεπορτάζ, αναλύσεις, για τους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής, από την καρδιά του Θεσσαλικού κάμπου και για όλη την Ελλάδα!

Κ. Παλαμά 4
Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

info@thessalikigi.gr

2413 019621

690 7662544

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Εταιρεία: Αθανασιάδη-Χαρχαντή Χαραλαμπία

Νομική μορφή: Ατομική επιχείρηση

Διακριτικός τίτλος: Thessalikigi.gr site-tv-radio

Τίτλος: Thessalikigi.gr

Έδρα: Κ. Παλαμά 4 Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

ΑΦΜ: 178527998

ΔΟΥ: Λάρισας

Τηλ. 2413019621 – 6907662544

e mail: info@thessalikigi.gr

Αρ.ΓΕΜΗ: 179409640000

Δικαιούχος του Domain name Thessalikigi.gr: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Νόμιμος εκπρόσωπος: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Διευθυντής/Διαχειριστής: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Διευθυντής σύνταξης: Χρήστος Αθανασιάδης

Η σελίδα είναι πλήρως συμμορφωμένη με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018,
σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L63).