Ποια αγροτικά προϊόντα μπορούν να διεισδύσουν στην αγορά του Βελγίου

από Thessaliki Gi
  • Του Χρήστου Αθανασιάδη

 Κατηγορίες προϊόντων οι οποίες έχουν ιδιαίτερη δυναμική και προοπτικές στην αγορά του Βελγίου είναι τα ελληνικά νωπά και μεταποιημένα αγροτικά προϊόντα, τα τρόφιμα και ποτά, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στον Οδηγό Επιχειρείν στο Βέλγιο, που εκπόνησε το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας στις Βρυξέλλες.

Πιο αναλυτικά, οι συνολικές εξαγωγές αυτών των προϊόντων είναι περίπου 134 εκατ. € και αποτελούν περίπου το 19% των συνολικών εξαγωγών μας προς το Βέλγιο, χωρίς να περιλαμβάνονται τα προϊόντα καπνού.

Βιολογικά

Ιδιαίτερη μνεία θα μπορούσε να γίνει για την αγορά βιολογικών προϊόντων στo Βέλγιο, η οποία αναπτύσσεται με διψήφια ποσοστά. Η περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών σε τρόφιμα – ποτά εξαρτάται από την δυνατότητα διείσδυσης σε μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες τροφίμων στο Βέλγιο. Η διείσδυση των ελληνικών προϊόντων δυσχεραίνεται από τον ανταγωνισμό παρόμοιων προϊόντων, αλλά και από τον περιορισμένο αριθμό μεγάλων λιανεμπορικών αλυσίδων στη Βελγική αγορά οι οποίες την καθιστούν ολιγοπωλιακή και κατά συνέπεια δύσκολα προσβάσιμη από μικρές και μεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις.

Μεσογειακή διατροφή

Ωστόσο, η εδραίωση παγκοσμίως της μεσογειακής διατροφής ως ωφέλιμης αλλά και η εξοικείωση των Βέλγων με την ελληνική κουζίνα λόγω του τουρισμού και των ελληνικών εστιατορίων στο Βέλγιο μπορούν να διευκολύνουν την επιτυχή διείσδυση των ελληνικών προϊόντων.

Κρασιά

Σχετικά καλές προοπτικές έχουν οι ελληνικοί οίνοι οι οποίοι τα προηγούμενα χρόνια έτυχαν σημαντικής προώθησης με πλήθος γευσιγνωσιών από το Γραφείο ΟΕΥ Βρυξελλών σε συνεργασία με φορείς και επιμελητήρια. Το Βέλγιο συνολικά πραγματοποιεί εισαγωγές οίνου αξίας περίπου 1 δις ετησίως καθώς στερείται αξιόλογης τοπικής παραγωγής.

Αλιεύματα

Τα ελληνικά αλιεύματα ειδικότερα τσιπούρα και λαβράκι εισάγονται έχουν ιδιαίτερα καλές προοπτικές στην αγορά του Βελγίου. Μεγάλες προοπτικές έχει και το τυποποιημένο ελληνικό ελαιόλαδο το οποίο, ενώ είναι διαθέσιμο σε εστιατόρια και εξειδικευμένα καταστήματα τροφίμων, αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από ιταλικές και ισπανικές επιχειρήσεις σε ότι αφορά την είσοδό του σε μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες.

Ελαιόλαδο

Τα τελευταία χρόνια η παρουσία του ελληνικού ελαιόλαδου αυξάνεται στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων. To 60% της διανομής του ελαιολάδου (του οποίου, το 85% αντιστοιχεί σε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο) γίνεται μέσω των μεγάλων αλυσίδων ειδών διατροφής (Carrefour-GB, Delhaize, Colruyt) και μέσω των καταστημάτων harddiscount με κυριότερους εκπροσώπους τα Aldi και Lidl. Τα ελληνικά ελαιόλαδα διατίθενται κυρίως στα μεγάλα σουπερμάρκετ (Carrefour, Delhaize), σε κάποια softdiscount καταστήματα (Colruyt) και στους εισαγωγείς ελληνικών τροφίμων. Ένα μέρος των παραπάνω σουπερμάρκετ (Delhaize, Colruyt, Makro) εισάγουν μεγάλες ποσότητες ελληνικού ελαιολάδου απευθείας από Ελλάδα ενώ σε κάποια άλλα (Cora, Match) διακινείται το ελληνικό ελαιόλαδο μέσω των εισαγωγέων ελληνικών προϊόντων. Τα ισπανικά αλλά ιδίως τα ιταλικά ελαιόλαδα είναι τα μόνα διαθέσιμα στα ράφια των συνοικιακών σούπερ μάρκετ (GBexpress, Delhaizeproxy) και των harddiscount (Aldi&Lidl), προπαντός λόγω μεγαλύτερης ποικιλίας των τιμών και καλύτερου marketing αλλά και λόγω της μεγάλης προβολής των ιταλικών προϊόντων.

Γαστρονομία

Το σταθερά ανερχόμενο τουριστικό ρεύμα από το Βέλγιο σε συνδυασμό με την ύπαρξη σημαντικού ελληνικού ομογενειακού στοιχείου (υπολογίζεται σε περίπου 40 χιλιάδες) αλλά και η παρουσία μεγάλου αριθμού ελληνικών εστιατορίων σε όλο το Βέλγιο, υποβοηθούν και μπορούν περαιτέρω να δώσουν ιδιαίτερη δυναμική και προοπτικές για τα προϊόντα της ελληνικής γαστρονομίας στην αγορά του Βελγίου, δεδομένου ότι το βελγικό κοινό είναι αρκετά εξοικειωμένο με την γεύση και την ποιότητά τους.

Δράσεις οι οποίες υλοποιούνται στον τομέα της διατροφής, είναι προσκλήσεις Βέλγων αγοραστών σε κλαδικές εκθέσεις και εμπορικές εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως Foodexpo, οινόραμα. Ιδιαίτερα χρήσιμες είναι επαναλαμβανόμενες προωθητικές ενέργειες αναβάθμισης της εικόνας των ελληνικών προϊόντων με δημοσιεύσεις στο βελγικό τύπο, προώθηση επιλεγμένων ελληνικών προϊόντων σε μεγάλα σούπερ-μάρκετ, προσέγγιση βέλγων επωνύμων επαγγελματιών στο χώρο της εστίασης ώστε να περιλάβουν ελληνικές συνταγές και ελληνικά προϊόντα. Αν και σε κάποιο βαθμό πραγματοποιούνται τέτοιες πρακτικές, ο αριθμός τους είναι περιορισμένος δεδομένου του κόστους και του μικρού μεγέθους των εξαγωγικών επιχειρήσεων. Παράλληλα το περιορισμένο δίκτυο διανομής πολλών ελληνικών προϊόντων τα οποία δεν διατίθεται στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων λιανικής, δημιουργούν ερωτηματικά για την αποτελεσματικότητα κάποιων τέτοιων ενεργειών

Κ. Παλαμά 4
Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

info@thessalikigi.gr

2413 019621

690 7662544

Ιστοσελίδα αγροτικού ενδιαφέροντος, με ειδήσεις, ρεπορτάζ, αναλύσεις, για τους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής, από την καρδιά του Θεσσαλικού κάμπου και για όλη την Ελλάδα!

Ιστοσελίδα αγροτικού ενδιαφέροντος, με ειδήσεις, ρεπορτάζ, αναλύσεις, για τους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής, από την καρδιά του Θεσσαλικού κάμπου και για όλη την Ελλάδα!

Κ. Παλαμά 4
Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

info@thessalikigi.gr

2413 019621

690 7662544

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Εταιρεία: Αθανασιάδη-Χαρχαντή Χαραλαμπία

Νομική μορφή: Ατομική επιχείρηση

Διακριτικός τίτλος: Thessalikigi.gr site-tv-radio

Τίτλος: Thessalikigi.gr

Έδρα: Κ. Παλαμά 4 Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

ΑΦΜ: 178527998

ΔΟΥ: Λάρισας

Τηλ. 2413019621 – 6907662544

e mail: info@thessalikigi.gr

Αρ.ΓΕΜΗ: 179409640000

Δικαιούχος του Domain name Thessalikigi.gr: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Νόμιμος εκπρόσωπος: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Διευθυντής/Διαχειριστής: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Διευθυντής σύνταξης: Χρήστος Αθανασιάδης

Η σελίδα είναι πλήρως συμμορφωμένη με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018,
σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L63).