Πρωτιά πωλήσεων για το κοτόπουλο και το 2023

• Στη δεύτερη θέση το βόειο κρέας και στην τρίτη το χοιρινό

από Thessaliki Gi

Στα €20.223,36, αυξημένη κατά 5,3% σε σχέση με το 2022, ανήλθε το 2023 η μέση ετήσια δαπάνη των νοικοκυριών για κρέας, σύμφωνα με την Έρευνα Οικογενειακών Προϋπολογισμών της ΕΛΣΤΑΤ. Η μέση ετήσια δαπάνη ανά άτομο ανήλθε
σε €8.358,24, αντίστοιχα αυξητικά κατά 11,2%. Η μέση μηνιαία οικογενειακή δαπάνη ανάγεται σε €1.685,28€, αλλά για το 50% των νοικοκυριών είναι μικρότερη από €1.315. Οι αυξητικές δαπάνες των τελευταίων ετών υπολείπονται αρκετά από τα ποσά που δαπανούσαν τα νοικοκυριά πριν επέλθει η οικονομική κρίση: Μείωση 13,9% από το 2010 και 20,5% από το 2008, σύμφωνα με τα στοιχεία του περιοδικού Meat News. Το 2023, ο όγκος της μηνιαίας κατανάλωσης κρέατος μειώθηκε κατά 6,5% ανά νοικοκυριό.
Το σημαντικότερο ποσοστό (35,8%) αφορά βόειο κρέας, ακολουθούν τα πουλερικά (19,8%), το χοιρινό (16,1%) και το αιγοπρόβειο, αυξητικά, στο 12,5%. Αλλαντικά, καπνιστά κρέατα και κρεατοσκευάσματα έχουν μερίδιο 15% στη συνολική δαπάνη και τα υπόλοιπα είδη κρέατος είναι σχεδό αμελητέα.
Το κρέας πουλερικών κυριαρχεί στις αγορές καταγράφοντας μερίδιο 35%, ανάμεσα σε όλα τα προϊόντα κρέατος. Η στροφή από το βόειο κρέας στο κοτόπουλο συνεχίζεται με μικρή κάμψη κατ’ όγκο, κατά 4,6%, μεταξύ 2022 και 2023. Η μηνιαία αξία κατανάλωσης αυξήθηκε ετησίως κατά 1,1%.
Ακόμη, παρατηρείται μείωση μέσης μηνιαίας δαπάνης των νοικοκυριών σε χοιρινό, κατά 5,5%, ελαφρά μείωση στο βόειο κρέας (1,5%), που όμως αντιστοιχεί σε σημαντική μείωση κατανάλωσης, κατά 15,9% και 11,6% αντίστοιχα.
Άνοδος για κρεατοσκευάσματα και αιγοπρόβειο, μείωση για βόειο και αλλαντικά

pin dapanes kreata • Πρωτιά πωλήσεων για το κοτόπουλο και το 2023 • ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΓΗ Τα Νέα της Θεσσαλικής Γης

Και αν η τάση μείωσης κατανάλωσης βόειου κρέατος ήταν κάτι καταγεγραμμένο, βάσει υιοθέτησης διαφορετικών διατροφικών συνηθειών, φαίνεται οι καταναλωτές να αναζητούν φθηνότερες πηγές πρωτεϊνών και εκτός του κρέατος, επειδή το κρέας γίνεται ακριβότερο και η δική τους αγοραστική δύναμη μειώνεται.
Στο αιγοπρόβειο κρέας, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε για το 2023 αύξηση δαπάνης, κατά 52,1% και όγκου κατανάλωσης, κατά 31%. Ωστόσο, η πανώλη των αιγοπροβάτων, που λαμβάνει χώρα φέτος, αναμένεται να επιφέρει εκ νέου σημαντική μείωση
κατανάλωσης για το 2024. Τα κρεατοσκευάσματα εμφάνισαν άνοδο κατά 5,7% στον όγκο κατανάλωσης το 2023, συγκριτικά με το 2022, με αντίστοιχα αυξημένη δαπάνη κατά 13%. Τα νοικοκυριά αναζητούν ready-to-cook ή έστω ημιέτοιμες λύσεις κρέατος, αλλά φαίνεται ότι γυρνούν την πλάτη στα αλλαντικά, με μείωση ποσοτήτων κατά 9,2% και αξίας κατά 2,3%.

kreata • Πρωτιά πωλήσεων για το κοτόπουλο και το 2023 • ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΓΗ Τα Νέα της Θεσσαλικής Γης

Κ. Παλαμά 4
Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

info@thessalikigi.gr

2413 019621

690 7662544

Ιστοσελίδα αγροτικού ενδιαφέροντος, με ειδήσεις, ρεπορτάζ, αναλύσεις, για τους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής, από την καρδιά του Θεσσαλικού κάμπου και για όλη την Ελλάδα!

Ιστοσελίδα αγροτικού ενδιαφέροντος, με ειδήσεις, ρεπορτάζ, αναλύσεις, για τους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής, από την καρδιά του Θεσσαλικού κάμπου και για όλη την Ελλάδα!

Κ. Παλαμά 4
Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

info@thessalikigi.gr

2413 019621

690 7662544

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Εταιρεία: Αθανασιάδη-Χαρχαντή Χαραλαμπία

Νομική μορφή: Ατομική επιχείρηση

Διακριτικός τίτλος: Thessalikigi.gr site-tv-radio

Τίτλος: Thessalikigi.gr

Έδρα: Κ. Παλαμά 4 Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

ΑΦΜ: 178527998

ΔΟΥ: Λάρισας

Τηλ. 2413019621 – 6907662544

e mail: info@thessalikigi.gr

Αρ.ΓΕΜΗ: 179409640000

Δικαιούχος του Domain name Thessalikigi.gr: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Νόμιμος εκπρόσωπος: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Διευθυντής/Διαχειριστής: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Διευθυντής σύνταξης: Χρήστος Αθανασιάδης

Η σελίδα είναι πλήρως συμμορφωμένη με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018,
σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L63).