Τις Εξελίξεις, Τάσεις και Δυνατότητες Αξιοποίησης των Ελληνικών Τυριών στις ΗΠΑ, αναφέρει σε ενημερωτικό σημείωμα το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας στο Σικάγο.
Πιο αναλυτικά στο ενημερωτικό σημείωμα αναφέρονται τα εξής:
Στο πλαίσιο παρακολούθησης της εδώ αγοράς τροφίμων, και ειδικότερα της αγοράς γαλακτοκομικών προϊόντων, παραθέτουμε στοιχεία σχετικά με το πρόγραμμα επιμόρφωσης και πιστοποίησης εξειδικευμένων επαγγελματιών τυροκομικών προϊόντων της μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, Whole Foods Market.
Από τo 2012, η Whole Foods Market άρχισε να στελεχώνει τα τμήματα πώλησης τυριού των καταστημάτων της με εξειδικευμένους επαγγελματίες, γνωστούς ως Certified Cheese Professionals (CCPs), οι οποίοι διαθέτουν την πιστοποίηση της American Cheese Society (ACS). Πρόκειται για αναγνωρισμένη αμερικανική πιστοποίηση υψηλού κύρους, που υποδηλώνει ότι ο κάτοχός της έχει αποκτήσει εκτεταμένες γνώσεις για τα τυροκομικά προϊόντα σε όλα τα επίπεδα εξειδίκευσης της σχετικής βιομηχανίας (από την συλλογή γάλακτος, την τυροκόμηση και την ωρίμανση έως την ασφάλεια τροφίμων, την πώληση και την αποστολή).
Το εν λόγω πρόγραμμα διάρκειας δεκατριών εβδομάδων, πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Center for Dairy Research του University of Wisconsin και την κλαδική ένωση Dairy Farmers of Wisconsin και ολοκληρώνεται με τη διενέργεια απαιτητικής εξέτασης γνώσεων. Τέλος, οι κάτοχοι της πιστοποίησης πρέπει να επαναπιστοποιούνται κάθε έξι χρόνια, ώστε να διασφαλιστεί ότι παραμένουν γνώστες των εξελίξεων στο αντικείμενό τους.
Η Whole Foods Market έχει στείλει εκατοντάδες υπαλλήλους της σε αυτό το πρόγραμμα, καθιστώντας την τον μεγαλύτερο εργοδότη CCPs παγκοσμίως, με στόχο να απασχολήσει τουλάχιστον έναν CCP σε κάθε κατάστημά της.
Σήμερα, έχει στο δυναμικό της περισσότερους από 370 CCPs (πάνω από από το ένα τέταρτο των CCPs παγκοσμίως) και συνεχίζει να στέλνει εργαζόμενούς της για εκπαίδευση, με απώτερο σκοπό να λειτουργήσουν τα καταστήματα Whole Foods Market ως σημεία αναφοράς για εξειδικευμένες κατηγορίες προϊόντων, που δεν είναι διαθέσιμα σε ένα τυπικό αμερικανικό σούπερ μάρκετ.
Η στρατηγική αυτή θα μπορούσε να αποτελέσει συγκριτικό πλεονέκτημα των καταστημάτων Whole Foods Market στο μέλλον. Σημειώνεται ότι στις ΗΠΑ, σπάνια συναντάται το κατάστημα delicatessen, όπως το γνωρίζουμε στην Ελλάδα και την Ευρώπη: Εξειδικευμένα καταστήματα, όπου πωλούνται εκλεκτά, παραδοσιακά ή πρωτοεμφανιζόμενα, συχνά βιολογικά, ντόπια ή εισαγόμενα προϊόντα υψηλής ποιότητας. Εδώ, ως κατάστημα delicatessen θεωρείται ένα κατάστημα που ειδικεύεται στην πώληση μιας ποικιλίας έτοιμων προς κατανάλωση τροφίμων, όπως σάντουιτς με αλλαντικά και σαλάτες. Η αναβάθμιση των τμημάτων τυριού που επιδιώκει το Whole Foods Market θα μπορούσε να λειτουργήσει προς όφελος της Ελλάδας, η οποία διαθέτει μεγάλη ποικιλία αξιόλογων τυριών, με ιδιαίτερη γεύση.