Στροφή στα υγιεινά τρόφιμα από τους καταναλωτές στην Ιταλία

από Thessaliki Gi
13 views

Οι πωλήσεις προϊόντων διατροφής με επίκεντρο την υγεία, συνεχίζουν να αυξάνονται στην Ιταλία, σύμφωνα με νέα μελέτη της GS1 Italy, όπως αναφέρει το fnbdaily.com. Η έκθεση Osservatorio Immagino, η οποία ανέλυσε περισσότερα από 140.000 προϊόντα διατροφής, ανέδειξε τα προϊόντα “free from” ως τη μεγαλύτερη κατηγορία στην αγορά υγιεινών τροφίμων, η οποία αντιπροσωπεύει πάνω από 14.100 προϊόντα στα ράφια των super markets. Είναι ενδεικτικό ότι το 2023, οι πωλήσεις των εν λόγω προϊόντων ξεπέρασαν τα €8,1 δισ., σημειώνοντας αύξηση 9,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. 

Τα προϊόντα χαμηλών λιπαρών, συμπεριλαμβανομένων του στραγγιστού ελληνικού γιαουρτιού, του skyr, των παραδοσιακών μπισκότων, της γαλοπούλας και του γάλακτος UHT, σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη (+0,4% σε όγκο και +11,5% σε αξία). Ομοίως, τα προϊόντα με την ένδειξη “χωρίς υδρογονωμένα λίπη”, όπως τα μπισκότα, τα αρτοσκευάσματα, τα κέικ και η μαργαρίνη, κατέγραψαν ανάπτυξη 1,7% σε όγκο και 15,2% σε αξία. 

Οι καταναλωτές αναζητούν, επίσης, όλο και περισσότερο προϊόντα με μειωμένη περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Οι μαρμελάδες με βάση τα φρούτα, τα αλείμματα, οι κονσέρβες φρούτων, τα παραδοσιακά μπισκότα και τα ροφήματα με βάση τα φρούτα, είδαν αύξηση πωλήσεων 1,9% σε όγκο και 18,3% σε αξία, στα €1,4 δισ. Τα προϊόντα χωρίς πρόσθετα σάκχαρα ενισχύθηκαν κατά 5,4% σε όγκο και κατά 18,5% σε αξία, στα €791 εκατ. 

ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

 Ενώ τα προϊόντα για ειδικές δυσανεξίες ή αλλεργίες αντιμετώπισαν προκλήσεις λόγω του πληθωρισμού (αύξηση 6,2% σε αξία, στα €4,7 δισ., αλλά μείωση 3,9% σε όγκο), εξακολουθούν να έχουν σημαντική παρουσία στην αγορά. Ειδικότερα, τα προϊόντα χωρίς γλουτένη παρουσίασαν μείωση σε όγκο (-4,4%), αλλά διατήρησαν ισχυρές πωλήσεις σε αξία (+5,2%, στα €3,2 δισ.). Τα προϊόντα χωρίς λακτόζη επέδειξαν ανθεκτικότητα, ιδίως τα λειτουργικά γιαούρτια (-1,3% σε όγκο, +8,9% σε αξία, στα €1,9 δισ.). Τα εμπλουτισμένα με συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά προϊόντα, γίνονται, επίσης, όλο και πιο δημοφιλή μεταξύ των καταναλωτών που επιδιώκουν να βελτιώσουν τη διατροφή τους, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα €5 δισ. (+10%).

Σύμφωνα με τον Marco Cuppini, Διευθυντή Έρευνας και Επικοινωνίας της GS1 Ιταλίας, οι καταναλωτές είναι πιο ενημερωμένοι σχετικά με τη διατροφή και αναζητούν ενεργά προϊόντα με συγκεκριμένα οφέλη για την υγεία, ενώ η βιομηχανία ενσωματώνει περισσότερους ισχυρισμούς υγείας και τροποποιεί τις συνθέσεις των προϊόντων, ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καταναλωτών.

Κ. Παλαμά 4
Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

info@thessalikigi.gr

2413 019621

690 7662544

Ιστοσελίδα αγροτικού ενδιαφέροντος, με ειδήσεις, ρεπορτάζ, αναλύσεις, για τους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής, από την καρδιά του Θεσσαλικού κάμπου και για όλη την Ελλάδα!

Ιστοσελίδα αγροτικού ενδιαφέροντος, με ειδήσεις, ρεπορτάζ, αναλύσεις, για τους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής, από την καρδιά του Θεσσαλικού κάμπου και για όλη την Ελλάδα!

Κ. Παλαμά 4
Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

info@thessalikigi.gr

2413 019621

690 7662544

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Εταιρεία: Αθανασιάδη-Χαρχαντή Χαραλαμπία

Νομική μορφή: Ατομική επιχείρηση

Διακριτικός τίτλος: Thessalikigi.gr site-tv-radio

Τίτλος: Thessalikigi.gr

Έδρα: Κ. Παλαμά 4 Φαλάνη Λάρισας, ΤΚ 40011

ΑΦΜ: 178527998

ΔΟΥ: Λάρισας

Τηλ. 2413019621 – 6907662544

e mail: info@thessalikigi.gr

Αρ.ΓΕΜΗ: 179409640000

Δικαιούχος του Domain name Thessalikigi.gr: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Νόμιμος εκπρόσωπος: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Διευθυντής/Διαχειριστής: Αθανασιάδη Χαρχαντή Χαραλαμπία

Διευθυντής σύνταξης: Χρήστος Αθανασιάδης

Η σελίδα είναι πλήρως συμμορφωμένη με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018,
σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L63).